Mikä on KotiMikron Tietoturvahälytys?

Tietoturvahälytys on KotiMikron tilaajille tarkoitettu erikoispalvelu.

Tietoturvahälytys-palvelun tilaamalla saa sähköpostitse tiedon uusista tietoturvauhkista. Kyse voi olla esimerkiksi Windowsissa havaitusta haavoittuvuudesta, haitallisesta roskapostikampanjasta tai tekstiviestihuijauksesta.

Lehden tilauksen lopettaminen lopettaa myös Tietoturvahälytys-palvelun tilauksen.


Kuinka tilaan Tietoturvahälytyksen?

Tietoturvahälytyksen voi tilata tältä tilaussivulta.

Tilaa Tietoturvahälytys-palvelu sähköpostiosoitteeseen, joka on liitetty lehtitilauksesi tietoihin. Muuten hälytysviestit eivät tule perille.

Tehtyäsi tilauksen tilaussivulla saat vielä palvelulta sähköpostiviestin, jonka linkkiä klikkaamalla vahvistat Tieturvahälytys-palvelun tilaamisen.

> Tilaa Tietoturvahälytys täältä


Mitä sähköpostiosoitetta pitää käyttää?

Varmistaaksemme, että tietoturvahälytykset lähetetään vain voimassa olevan tilauksen haltijoille, palvelun tilaustietoja verrataan asiakastietokantaan joka kerta, kun palvelusta lähetetään hälytysviesti.

Tämän takia Tietoturvahälytys-palvelua ei voi tilata muuhun sähköpostiosoitteeseen kuin siihen, joka on liitetty lehtitilauksen tietoihin.

Jos Tietoturvahälytys-palvelun tilauksen tekee jollain muulla sähköpostiosoitteella, niin siihen ei lähetetä hälytysviestejä, koska ilmoitettu osoite ei vastaa tilaajajärjestelmässämme olevaa sähköpostiosoitetta.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että hälytyksiä ei enää lähetetä, jos lehtitilaus lopetetaan.

Voit tarkistaa tietosi ja sähköpostiosoitteesi kirjautumalla asiakaspalveluun. Palvelussa voit muokata tietojasi ja esimerkiksi lisätä tai muuttaa sähköpostiosoitteesi.

> Siirry asiakaspalveluun klikkaamalla tähän

Tarvitset asiakasnumerosi kirjautuaksesi asiakaspalveluun. Asiakasnumero on erillisessä paperissa, joka on samassa muovikääreessä kuin lehtesi. Lue täältä, kuinka löydät asiakasnumerosi


Kuinka usein Tietoturvahälytys lähetetään?

Tietoturvahälytys lähetetään tarvittaessa. Toisin sanoen silloin, kun tiedossa on vakava tietoturvauhka.

Turhia hälytyksiä ei lähetetä, vaan palvelusta tulee viesti vain, kun asia koskee vakavaa haavoittuvuutta tai esimerkiksi haittaohjelmahyökkäystä. Tietoturvahälytys-palvelun ensimmäisinä kuutena kuukautena palvelusta lähetettiin hälytysviesti noin joka 3–4 viikko.

Kuinka vaihdan lehtitilaukseeni yhdistetyn sähköpostiosoitteen?

Voit vaihtaa lehtitilaukseen liitetyn sähköpostiosoitteesi sekä muuttaa myös muita yhteystietoja asiakaspalvelun sivuilla.

> Siirry asiakaspalveluun klikkaamalla tähän

Tarvitset asiakasnumerosi kirjautuaksesi asiakaspalveluun. Asiakasnumero on erillisessä paperissa, joka on samassa muovikääreessä kuin lehtesi.


En saa tietoturvahälytyksiä – mikä on vialla?

Tietoturvahälytys voi jäädä tulematta useasta syystä:

  • Tietoturvahälytyksiä lähetetään vain tarvittaessa. Tällä hetkellä hälytyksiä tulee keskimäärin 1–2 kertaa kuukaudessa. Se tarkoittaa, että voi Tietoturvahälytys-palvelun käyttöönotosta voi kulua 2–3 viikkoa tai jopa enemmän, ennen kuin saat ensimmäisen Tietoturvahälytys-palvelun lähettämän sähköpostiviestin.

  • Tietoturvahälytys-palvelun viesti saattaa olla roskapostikansiossasi. Lisää viestin lähettäjä sähköpostiohjelmasi yhteystietoihin, niin viestit eivät enää mene roskapostin joukkoon. Lue tästä artikkelista, kuinka teet lisäyksen Gmailissa ja Outlook.comissa.

  • Olet tilannut palvelun eri osoitteella kuin mikä on kirjattu tilaajarekisteriin. Katso tästä, kuinka tarkistat sähköpostiosoitteesi.

  • Tietoturvahälytys-palvelusta lähetetään viestejä vain voimassa olevan tilauksen haltijoille, ja palvelun tilaustietoja verrataan asiakastietokantaan joka kerta, kun palvelusta lähetetään hälytysviesti. Hälytyksiä ei enää lähetetä, jos lehtitilaus on lopetettu.

  • Jos vaihdat sähköpostiosoitteesi asiakaspalvelussa sen jälkeen, kun olet ottanut Tietoturvahälytys-palvelun käyttöön, sinun pitää tilata palvelu nykyisellä, asiakaspalveluun ilmoittamallasi sähköpostiosoitteella.

  • Jos ongelma jatkuu, syy voi löytyä käyttämästäsi sähköpostipalvelusta tai meidän järjestelmästämme. Ota siinä tapauksessa yhteyttä meihin, jotta asiaa voidaan selvittää.


Kuinka lopetan Tietoturvahälytys-palvelun tilauksen?

Voit milloin tahansa lopettaa Tietoturvahälytys-palvelun käytön peruuttamalla palvelun tilauksen linkistä, joka on saamasi hälytysviestin lopussa.

Tietoturvahälytys-palvelun tilaus päättyy myös automaattisesti silloin, kun lehtitilaus lopetetaan.


Voinko lähettää vinkin uudesta tietoturvauhkasta?

Ilman muuta. Otamme mielellämme vastaan tietoja mahdollisista tietoturvauhkista. Tällä tavalla palvelun käyttäjät voivat auttaa toisiaan.

Lähetä vinkkisi toimitukselle tästä.


Kaikki Etunurkan sisällöt ovat KotiMikron toimituksen valitsemia ja lukijoiden vapaasti ladattavissa. Etunurkan sisältö on tarkistettu markkinoiden johtavilla tietoturvatyökaluilla, joten Etunurkan ohjelmia ja muita sisältöjä voi käyttää turvallisesti. KotiMikron tilaaja voi jättää kysymyksiä Etunurkan ohjelmista ja muusta sisällöstä KotiMikron tukeen tai toimitukseen. Yhteystiedot löytyvät valitsemalla KotiMikron aloitussivulla Tilaajaedut-valikosta kohdan "Ota yhteyttä".